Artykuły

SMS marketing w branży motoryzacyjnej — czy warto?

Wydaje się, że to branża, która wydaje krocie na reklamy. I w większości przypadków faktycznie tak jest. Billboardy, spoty w radio i telewizji z branży motoryzacyjnej otaczają nas ze wszystkich stron. Ale istnieje rozwiązanie równie (o ile nie bardziej) skuteczne. To skromne kampanie SMS. Jak z nich korzystać, gdy jesteś właścicielem warsztatu lub salonu samochodowego?

Kampanie SMS, czyli wysoka stopa zwrotu z inwestycji

Gdy stworzenie reklamy radiowej kosztuje kilka tysięcy złotych, wysłanie jednego SMS to koszt zaledwie kilku groszy. I często to właśnie ta krótka wiadomość szybciej trafia do serca klienta i przekonuje go do zakupu. To bardzo osobisty i bezpośredni kanał marketingowy.

Dodatkowo korzysta z niego ponad 98% Polaków. Nie obowiązuje w nim ślepota banerowa, a charakterystyczny dźwięk SMS pobudza ciekawość klientów i namawia do zajrzenia do treści wiadomości. W konsekwencji okazuje się, że stopa zwrotu z jednej kampanii może wynosić nawet kilkaset procent!

To jednak niejedyne zalety tego rozwiązania. Dodatkowo SMS-y są:

  • w pełni mierzalne: zawsze sprawdzisz, kto i kiedy otworzył Twoją wiadomość, a także co z nią zrobił — zwłaszcza gdy umieścisz w wiadomości linki lub postawisz na dwukierunkową komunikację,
  • personalizowane: a przecież to taki przekaz najbardziej trafia do klientów; personalizuj pod kątem płci, lokalizacji, wieku, a nawet przeglądanych stron www;
  • automatyczne: wystarczy kilka kroków, aby ustawić podstawowe reguły wysyłania SMS-ów, najlepsze w tym procesie jest to, że pomimo schematów, wiadomości nadal wyglądają w pełni naturalnie,
  • doskonałym uzupełnieniem innych kampanii: połączenie SMS-ów z e-mail marketingiem, billboardami lub kampaniami push pomoże Ci jeszcze szybciej osiągać zamierzone cele biznesowe.

Ale pamiętaj, że nie każda kampania SMS sprawdzi się w Twoim biznesie. Warto dokładnie poznać grupę docelową oraz ich preferencje. Niech wiadomości staną się przyjemnym zaskoczeniem, a nie regularną, nachalną promocją, której nikt nie chce czytać.

Sposoby wykorzystania SMS w branży motoryzacyjnej

Najważniejsze w kampaniach SMS dla salonów oraz warsztatów samochodowych będą dwa czynniki: odpowiednia strategia działania, oraz profesjonalne narzędzia. O ile w przygotowaniu strategii nie pomogą Ci żadne aplikacje, to do wysyłki SMS warto znaleźć dobrej jakości oprogramowanie. SMS marketing z SMS Center od wielu lat pomaga firmom w tych działaniach, przynosząc im regularne korzyści.

Przy pomocy narzędzia do wysyłki SMS stworzysz kampanie, które zwiększą sprzedaż w firmie oraz zaangażują klientów w życie marki. Mogą to być:

  • zaproszenia na jazdę próbną, (pamiętaj jednak, aby były one spersonalizowane);
  • informacje o dniach otwartych,
  • ankiety mierzące satysfakcję z obsługi klienta, aby poprawić jakość swoich usług,
  • „przypominajki”, w tym o płatnościach, wcześniej umówionych wizytach czy terminach wymiany opon lub oleju w samochodzie.

Niezależnie od kampanii konieczne jest uzyskanie zgody od odbiorców na wysyłkę newslettera. Stwórz dla swoich klientów formularze zapisu na stronie internetowej lub zaproponuj dołączenie do niego podczas wizyty w salonie, lub warsztacie.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button