Kalkulatory

Kalkulator mocy – kW na KM – jak przeliczać?

Kompletny poradnik [2018]

Kalkulator mocy (kW, KM, BHP) – przelicznik

Kalkulator mocy dostępny poniżej, to przelicznik jednostek pomiędzy KM (konie mechaniczne), kW (kilowaty) oraz BHP (brake horse power).
Dzięki kalkulatorowi w wygodny i szybki sposób przeliczysz wartość jednej jednostki mocy na 2 pozostałe. Wystarczy, że w pierwszym polu wpiszesz moc do przeliczenia, a w drugim wybierzesz jednostkę z jakiej chcesz przeliczać.

Jak przeliczać kW na KM?

W wielu miejscach możemy spotkać się z zapisem mocy w kilowatach (kW). Najczęściej taką informację spotkamy w dowodzie rejestracyjnym, w ogłoszeniach motoryzacyjnych, książce gwarancyjnej lub informacji i samochodzie na stronie producenta lub dealera. Jest to dla nas dość problematyczne, ponieważ na co dzień moc samochodu wyrażamy w koniach mechanicznych (KM).

kW ile to KM

Przelicznik z kW ma KM jest bardzo prosty:

W zaokrągleniu jest to 1kW=1,36KM

A dokładnie:

P(KM) = P(kW) / 0.73549875

Przykład:

P(KM) = 10kW / 0.73549875 = 13.596 KM

Aby sprawdzić ile KM ma Twoje auto, wystarczy wartość kW podstawić do wzoru powyżej.

KM i BHP to nie to samo

Czasami możemy zobaczyć zapisaną wartość BHP. Co to jest? BHP to Brake Horse Power.
Tłumaczymy to jako moc uzyskaną na hamowni.  Wartość BHP  jest niższa od KM, gdyż uwzględnia opory przekładni, układu napędowego.

Przelicznik z kW na BHP będzie nieznacznie różnił się od poprzedniego:

P(bhp) = P(kW) / 0.745699872

Przykład:

P(bhp) = 10kW / 0.745699872 = 13.41 bhp

Często stosowane są również inne oznaczenia, np: HP oraz PS. Jednostka HP to „horse power” a jednostka PS to „pferdestärke”. Obie te jednostki mają taką samą wartość jak BPH.

Kalkulator mocy – kW na KM – jak przeliczać?
3.3 (66.67%) 3 głos[ów]
Zobacz również:  Kalkulator momentu obrotowego - Nm, lb/ft, kGm
Tagi

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
Close