Artykuły

Opony całoroczne w świetle konkurencji: Michelin CrossClimate 2, Goodyear Vector 4Seasons czy Continental AllSeasonContact? Odkryj najlepszy wybór!

Troska o stan ogumienia w naszym samochodzie może uchronić nas przed niebezpiecznymi sytuacjami na trasie. Wielu kierowców zastanawia się jednak, jakie powinny być interwały wymiany opon, jak na bieżąco kontrolować ich kondycję, w którym momencie należy bezwzględnie wymienić je na nowe? Świetną alternatywą, która pozwala uchronić domowy budżet przed wydatkami związanymi z zakupem i samą wymianą ogumienia co pół roku, pozostają opony całoroczne, które zarazem zapewniają dobrą przyczepność niezależnie od temperatury i stanu nawierzhcni. Coraz więcej topowych marek – jak choćby Michelin czy Goodyear – decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty opon przystosowanych zarówno do jazdy w sezonie letnim, jak i w zimie. Cechą dystynktywną modeli całorocznych pozostaje połączenie rozwiązań technologicznych, które cechują zarówno opony zimowe, jak i opony letnie. Michelin CrossClimate 2 to najlepszy wybór pod względem hamowania na suchej nawierzchni. Goodyear prezentuje opony Vector 4 Seasons wykazujące wyjątkową efektywność paliwową dzięki mniejszym oporom toczenia. Zaś Continental AllSeason Contract zaskakuje dynamiką prowadzenia na mokrej nawierzchni.

Dlaczego opony całoroczne zdobywają serca kierowców?

Rosnąca popularność opon całorocznych wiąże się z jednej strony z czynnikami ekonomicznymi, z drugiej – z komfortem i wygodą, które kierowcą mogą zapewnić rozwiązania technologiczne wprowadzane przez wiodących producentów w branży ogumienia. Opony wielosezonowe pozwalają nam zaoszczędzić na kosztach wymiany dwa razy w ciągu roku, a także uniknąć poszukiwania wulkanizacji z dogodnym dla nas terminem. Gdy spóźnimy się z wymianą – w lecie sprawdzają się zdecydowanie lepiej niż zimówki, zimą są bardziej bezpieczne niż opony letnie. Warto jednak zaznaczyć, że ogumienie wielosezonowe powinni wybierać kierowcy, którzy poruszają się głównie po mieście, a w skali roku nie przekraczają 10 tyś. km na liczniku. Tanie opony całoroczne mogą również być bardzo głośne na trasach ekspresowych, a ich opory toczenia przekładać się na zwiększone zużycie paliwa. A zatem – jakie opony całoroczne wybrać, aby spełniały oczekiwania nawet bardzo wymagających kierowców?

Michelin CrossClimate 2 – czy warto zainwestować w renomę?

Michelin CrossClimate 2 to ogumienie całoroczne, które zapewnia najlepsze hamowanie i trakcję na ośnieżonej nawierzchni. Dzięki udoskonaleniu modelu CrossClimate 1 nowa odsłona wykazuje również jedne z najwyższych osiągów w hamowaniu na nawierzchni suchej. To wyjątkowa mobilność i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Rewolucyjny system bieżnika gwarantuje oszczędzanie paliwa w warunkach zimowych, jak i przy wysokich temperaturach, a wszystko to za sprawą obniżenia aż o 10% oporów toczenia. Użytkownicy CrossClimate 2 potwierdzają, że to jedna z najlepszych opon w swojej klasie ekonomicznej. Dodatkowym atutem pozostaje cicha praca oraz redukcja aquaplaningu.

Goodyear Vector 4Seasons – sprawdzony i ceniony przez wielu

Jakie opony od Goodyear sprawdzą się w trudnych warunkach zarówno zimą, jak i w upalne dni lata? Z pewnością najlepszym wyborem tej marki pozostaje opona Vector 4Seasons. Weather Reactive to technologia, która sprawia, że opona dostosowuje się błyskawicznie do pogody, jaka panuje na trasie. Elastyczny bieżnik zapewnia przyczepność niezależnie od kondycji podłoża. Natomiast kształt opony, ułatwiający toczenie, sprzyja ekonomicznemu zużyciu paliwa. Testy pokazują, że opony te zachowują rewelacyjną przyczepność na suchej nawierzchni, jak i na ośnieżonej drodze. Wadą może być jednak ich stosunkowo głośna praca przy wysokiej temperaturze podłoża, jak również szybsze zużycie w porównaniu do modeli sezonowych tej marki.

Continental AllSeasonContact – niemiecka dokładność w praktyce

Continental AllSeasonContact to opona będąca wynikiem spotkania niemieckiej precyzji inżynieryjnej z troską o bezpieczeństwo użytkowników. Otwarte barki zapewniają lepszą ochronę przed aquaplaningiem, a sztywny bieżnik pozwala cieszyć się optymalnymi osiągami i przyczepnością zarówno na suchej nawierzchni, w deszczu, jak i w błocie pośniegowym. Modele premium od Continental zawsze dopasowują się do stylu jazdy kierowcy. Nie inaczej jest w tym przypadku. Użytkownicy podkreślają jednak, że o ile zimą AllSeasonContact radzi sobie lepiej niż budżetowe opony zimowe, o tyle latem bieżnik szybciej ulega zużyciu, a sama opona staje się zbyt miękka w kontakcie z rozgrzanym podłożem.

Bezpośrednie porównanie – jak wybrać idealne opony dla siebie?

Najpopularniejsi producenci opon prześcigają się w innowacjach technologicznych, które mają zapewnić kierowcom jeszcze większy komfort użytkowania i bezpieczeństwo przy wyborze opon wielosezonowych. Michelin CrossClimate 2 to średnia półka cenowa, przy jednoczesnych zaletach w postaci dobrej mobilności na każdej nawierzchni i obniżonym oporze toczenia. To także świetny wybór dla kierowców, którzy sporadycznie korzystają z tras szybkiego ruchu i dróg ekspresowych. W tych warunkach Goodyear Vector 4Seasons szybciej ulegnie zużyciu, ale jest to opona tańsza, a zarazem równie dobrze sprawdzająca się w zróżnicowanych okolicznościach pogodowych w mieście. Wśród opon wielosezonowych premium na uwagę zasługuje model Continental AllSeasonContact. To najdroższa z recenzowanych tu opon uniwersalnych, zarazem najlepiej dostosowująca się do stylu prowadzenia, idealnie radząc sobie z błotem pośniegowym czy aquaplaningiem. Cenowo najlepszym wyborem będzie ogumienie od Michelin, które pozwala zaoszczędzić na zużyciu paliwa, a także pozostaje trwalsze od modelu Goodyear. Jeżeli jednak lubimy dynamiczną jazdę, postawmy na model premium od Continental.

Nie ulega wątpliwości, że opony całoroczne do przyszłość branży ogumienia, co sugeruje coraz częstsze zwracanie się kierowców w stronę tych modeli. Technologia produkcji opon tego rodzaju stale się rozwija, co pozwala sądzić, że dotychczasowe wady zostaną wyeliminowane w modelach, które zapewne już niedługo zaprezentują nam wiodące marki.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button