Artykuły

Jaki interfejs diagnostyczny wybrać?

Interfejs diagnostyczny jest elektronicznym urządzeniem umożliwiającym samodzielne przeprowadzenie diagnozy stanu technicznego rozmaitych podzespołów samochodowych. Działa on wyłącznie w autach wyposażonych w złącze OBD2. By móc z niego korzystać, niezbędne jest odpowiednie urządzenie elektroniczne i odpowiednio dopasowane oprogramowanie. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Podpowiadamy!

Interfejs diagnostyczny

Interfejs diagnostyczny — co to takiego? Urządzenie to posiada całe mnóstwo zastosowań. Pozwala ono bowiem zarówno na odczytywanie kodów błędów powodujących zapalanie się na desce rozdzielczej kontrolki „check engine” czy powodujących zapalenie się innych kontrolek ostrzegawczych, jak i kasowanie błędów w pamięci sterownika samochodu czy sprawdzanie zużycia paliwa oraz parametrów silnika, układu wydechowego lub składu mieszanki paliwowo — powietrznej.

Złącze OBD2

Co to jest złącze OBD2Złącze diagnostyczne jest elementem uniwersalnego systemu diagnostycznego wykorzystywanym we współczesnych samochodach. Po podłączeniu złącza OBD2 i połączeniu go z wybranym urządzeniem (może być to zarówno interfejs, jak i komputer czy tester), umożliwia ono wykrycie szeregu usterek. Z pomocą złącza OBD 2 odczytać można błędy, które spowodowały zapalenie się kontrolki „check engine”, zapalenie się kontrolki ostrzegawczej ABS, ASR czy poduszek powietrznych, a także tych, które znalazły się w pamięci sterownika, lecz nie spowodowały zapalenia się żadnej kontrolki. To jednak nie wszystkie funkcjonalności złącza OBDII. Pozwala ono także skasować błędy po wykonanej naprawie, odkodować główne informacje na temat samochodu oraz sprawdzić rzeczywiste parametry pracy silnika, spalania czy doboru mieszanki paliwowo — powietrznej. Złącze OBD2 znajduje także zastosowanie w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Z jego pomocą można na przykład sprawdzić poprawność funkcjonowania klimatyzacji, wtryskiwaczy czy układu oczyszczania spalin oraz wprowadzić zmiany w oprogramowaniu samochodu po naprawie.

Program do diagnostyki samochodowej dla wszystkich marek

Jaki interfejs diagnostyczny kupić? Godny polecenia jest między innymi interfejs diagnostyczny ELM 327. To model, który znajduje zastosowanie w przypadku wszystkich samochodów ze standardem OBD2. Ten interfejs diagnostyczny uniwersalny pozwala na samodzielnie odczytywanie niektórych kodów błędu silnika i ich usuwanie. Do tego celu wykorzystuje się tu dedykowane oprogramowanie, takie jak SFPROG, OBD Doctor, Torque czy Dash Command. Gdzie kupić interfejs diagnostyczny? Zaopatrzyć można się w niego między innymi w sklepie internetowym AutoMotoHit.pl.

Znacznie bardziej rozbudowanym programem do diagnostyki dla wszystkich marek jest MaxiEcu. To w pełni profesjonalne oprogramowanie diagnostyczne, które pozwala na pełne skanowanie szeregu podzespołów pojazdu: silnika, skrzyni biegów, ABS, poduszek powietrznych, DPF, ESP czy BCM. Charakteryzuje się ono prostą konfiguracją oraz łatwością obsługi. Oprogramowanie MaxiEcu ma charakter modułowy. Oznacza to, że użytkownik może zakupić moduł wyłącznie dla 1 wybranej marki, kilka lub wszystkich (jest ich ponad 40). Oprogramowanie to znajduje zastosowanie zarówno w przypadku osób korzystających z komputerów stacjonarnych, jak i laptopów czy tabletów. MaxiEcu jest w pełni bezpieczne oraz legalne. Po zakupie, użytkownik otrzymuje dowód zakupu i licencję będącą gwarancją rzetelnego źródła pochodzenia. Dodatkowo, ma on dostęp do szeregu bezpłatnych aktualizacji czy różnego rodzaju promocji. Oprogramowanie objęte jest 24 — miesięczną gwarancją.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button