Artykuły

Jak często wymieniać filtry w maszynach budowlanych? Zadbaj o jakość swojej maszyny!

Pytanie, jak często wymieniać filtry w maszynach budowlanych jest stosunkowo ciekawe – bardzo dużo osób nie zdaje sobie sprawy, jak ogromny wpływ mają one na pracę samych maszyn czy ich układu roboczego. Pośrednio odnosi się to również do bezpieczeństwa samego użytkownika maszyny uczestniczącej w pracach budowlanych.

Czemu służą filtry do maszyn budowlanych?

To pierwsze pytanie jakie nasuwa się przy takim temacie. Filtry są odpowiedzialne za oczyszczanie systemów z większości zanieczyszczeń, dotyczy to zarówno powietrza, kabiny czy paliwa, które przechodzi przez cały układ paliwowy od baku przez wtryskiwacze po cylinder. Jeżeli filtr paliwa nie usunie zanieczyszczeń tzn. opiłków, osadów, różnych substancji ziarnistych pokroju piasku lub pary wodnej, to te obiekty mogą dostać się do wtryskiwaczy lub komory spalania. Skutkiem tego możemy być bardzo kosztowna naprawa.

Jakie filtry do maszyn budowlanych wyróżniamy?

Mówiąc o filtrach i części do maszyn budowlanych pierwsze co przychodzi na myśl to filtr powietrza. Ten rodzaj filtru znajduje się na samym początku układu dolotowego, który odpowiada za filtrowanie mas powietrza dostarczanych do silnika. W momencie, w którym filtr powietrza jest wyeksploatowany może wpłynąć to w negatywny sposób na spalanie maszyny oraz zauważalny spadek mocy silnika. Gdy filtr jest zatkany do silnika dostaje się dużo mniej powietrza jest to bardzo odczuwalne dla posiadacza i najbardziej opłacalną opcją będzie zainwestowanie w nowe filtry do maszyn budowlanych. W tym celu polecam zajrzeć na sklep POL-PARTS, gdzie znajduje się również wiele innych części zamiennych do maszyn budowlanych.

Jakie filtry do maszyn budowlanych jeszcze wyróżniamy?

Istnieją przeważnie jeszcze dwa najważniejsze filtry, które najbardziej wpływają na pracę silnika i jego żywotność są to filtr paliwa oraz filtr oleju. Gdy dojdzie do zanieczyszczenia jednego z tych filtrów może to drastycznie wpłynąć na prace silnika, wywołać bardzo znaczące szkody wiążące się z bardzo kosztownymi naprawami. Dlatego też warto zwracać uwagę na kondycje tychże filtrów. Interwał wymiany filtrów istnieje gdzieś pomiędzy 15 a 40 tysięcy kilometrów. Warto pamiętać, że każdy filtr w zależności od producenta oraz czasu pracy, jest inny. Należy jednak dokonać jego wymiany co najmniej dwa razy w roku, w szczególności jeśli maszyna jest stosunkowo mocno eksploatowana.

Ważne jest także wybieranie filtrów od producentów posiadających konkretną renomę, którzy gwarantują bezproblemowy montaż oraz działanie. Samo wykonanie wymiany filtrów jest stosunkowo łatwą czynnością. Jeśli chodzi o części do maszyn budowlanych, a konkretnie o filtry, to w maszynach budowlanych można wyróżnić jeszcze filtr dotyczący hydrauliki. Jest on o tyle ważny i paradoksalnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo samego użytkownika maszyny – najważniejszy. Osprzęt pracowniczy maszyny, a raczej jego praca zależą od płynu hydraulicznego co za tym idzie, jeśli filtr jest niezdatny do dalszej pracy istnieje zagrożenie uszkodzenia maszyny podczas pracy. Idzie za tym możliwość stworzenia niebezpieczeństwa w stosunku do użytkownika maszyny w przypadku uszkodzenia mechanicznego mechanizmu roboczego.

Filtry do maszyn budowlanych – rozpoznanie i funkcjonalność

Wyróżniamy także filtry kabinowe oraz cząstek stałych DPF, te filtry odnoszą się kolejno do powietrza które dostaje się do kabiny oraz cząstek stałych znajdujących się w spalinach. W sumie filtry hydrauliczne możemy podzielić jeszcze na:

  • Ciśnieniowo-tłoczone, które przenoszą ciśnienie od 100 do 650 BAR
  • spławno-powrotne ok 10 BAR
  • odpowietrzające
  • ssawne

Zaufana marka i najlepsze produkty – filtry do maszyn budowlanych POL-PARTS

Jeśli szukają państwo filtrów lub istnieje zapotrzebowanie na części zamienne do maszyn budowlanych to radzimy zajrzeć na stronę POL-PARTS. Na stronie można znaleźć między innymi wcześniej omówione filtry czy chociażby części do układu chłodzenia, układu kierowniczego, układu paliwowego, układu roboczego maszyn, układu zawieszenia oraz podwozia i nie tylko. Na dodatek praca z firmą POL-PARTS to sama przyjemność, bezkompromisowy profesjonalizm, szybkie wykonywanie zleceń i najwyższej jakości asortyment.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button