Nowości

Audi RS 3 Sportback

Audi rozszerza gamę pojazdów sygnowanych logiem RS wprowadzając najmniejszy model RS 3 Sportback. Samochód pod względem osiągów nie odbiega od swych większych braci. Audi powróciło do sportowych korzeni wyposażając samochód w benzynową, 5 cylindrową jednostkę turbo o pojemności skokowej 2 480 cm³. Silnik rozwija 340 koni mechanicznych mocy oraz ogromny moment obrotowy wynoszący 450 Nm dostępny w imponującym zakresie od 1600 do 5300 obr/min. Pozwala to rozpędzić ważący 1575 kg samochód do pierwszych 100 km/h w 4.6 sekundy. Prędkość maksymalna, jak zwykle w Audi, została ograniczona do 250 km/h. Poza turbodoładowaniem w silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu co pozwoliło uzyskać wysoki stopień sprężania na poziomie 10.0:1 zwiększając ogólną sprawność silnika. Zabiegi te zaowocowały średnim zużyciem paliwa wynoszącym 9.1 litra na 100 km.

Napęd na koła przenoszony jest przez 7 stopniową automatyczną skrzynię biegów. Przekładnia ta może pracować w dwóch trybach automatycznych oraz jednym ręcznym, sterowanym za pomocą łopatek na kierownicy. W samochodzie zastosowano oczywiście napęd quattro. Jednak w odróżnieniu od większych modeli Audi RS 3 nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego. W zamian niego zastosowano wielotarczowe sprzęgło odpowiedzialne przenoszenie momentu obrotowego przez przednią i tylną oś.

Zawieszenie RS 3 Sportback zostało obniżone o 25 mm względem seryjnego A3. W standardowym wyposażeniu znajdują się 19 calowe felgi aluminiowe. Z przodu zastosowano wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm, z tyłu o średnicy 310 mm.

W samochodzie ponadto znajduję się sportowe ESP, a nadwozie i wnętrze zostało wyposażone w wiele sportowych akcentów. Samochód zaprezentowany zostanie za kilka dni na salonie samochodowym w Genewie. W Niemczech za Audi RS 3 Sportback zapłacić będzie trzeba 49 900 Euro.

 

Audi RS 3 Sportback
Oceń ten artykuł

Michał Zawadzki

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Close
Close
Close