Artykuły

Wymiana wycieraczek samochodowych

Stan techniczny, będących na wyposażeniu każdego pojazdu, wycieraczek samochodowych powinien być regularnie kontrolowany. Warto pamiętać o tym, iż dobra kondycja piór wycieraczek samochodowych pomoże nam podczas podróży w trudnych warunkach pogodowych, zapewniając dobrą widoczność w czasie opadów. Bezproblemowa i cicha praca wycieraczek zagwarantuje nam również komfort podróży w strugach ulewnego deszczu. Do rzeczy mało przyjemnych należą bowiem wszelkiego rodzaju piski, skrzypienia oraz wszystkie inne nieprzyjemne dla ucha dźwięki powstające w efekcie pracy wycieraczek na przedniej szybie samochodu.

Jak często wymieniać wycieraczki samochodowe?

W opinii fachowców wymianę wycieraczek na nowe należy przeprowadzać dwa razy do roku. Tempo zużycia wycieraczek samochodowych zależy jednak tak naprawdę od ilości pokonywanych kilometrów, warunków atmosferycznych w jakich są używane oraz rzeczywistego czasu pracy wycieraczek na szybie samochodowej. Często używane wycieraczki, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, szybko dadzą nam znać o swoim zużyciu. Już po kilku miesiącach mogą pojawić się pierwsze oznaki wyeksploatowania gumowych piór w postaci:

  • nierównomiernego oczyszczania szyby oraz powstających na niej smug
  • skrzypienia i pisków spowodowanych przez stwardniałą gumę
  • słabego przylegania pióra do powierzchni szyby w momencie jej oczyszczania

Jakie typy wycieraczek montowane są w samochodach?

Na rynku dominują trzy, podstawowe typy wycieraczek samochodowych:

  • tradycyjne wycieraczki szkieletowe
  • hybrydowe wycieraczki
  • płaskie wycieraczki

Tradycyjne wycieraczki szkieletowe to konstrukcja, w której gumowe pióro, odpowiadające bezpośrednio za oczyszczanie szyby, zamontowane zostało na szkielecie, który następnie połączony jest z ramieniem wycieraczki.

Płaskie wycieraczki to dużo nowsza konstrukcja, w której tradycyjny szkielet zastąpiono podłużnym elementem w postaci elastycznej, odpowiednio wyprofilowanej listwy zintegrowanej na całej długości z piórem wycieraczki.

Hybrydowe wycieraczki to wyjątkowe, innowacyjne rozwiązanie, będące połączeniem klasycznej wycieraczki samochodowej z wycieraczką płaską. W konstrukcji hybrydowej wycieraczki szkielet otrzymał mocno aerodynamiczny kształt i niski profil.

Jaki typ wycieraczki najlepiej zamontować w swoim samochodzie?

Przy wyborze odpowiedniej wycieraczki do swojego samochodu należy przed wszystkim wziąć pod uwagę rekomendacje producenta danego modelu samochodu. Nie bez znaczenia będzie również wiek posiadanego auta, profil przedniej szyby oraz możliwość zamontowania na ramieniu wycieraczki określonego typu pióra. Klasyczne, szkieletowe wycieraczki bez zarzutu sprawdzają się w starszych modelach aut. W nowszych samochodach swoją funkcję idealnie spełniają wycieraczki płaskie i wycieraczki hybrydowe.

Wybierając wycieraczki do swojego samochodu, można skorzystać z wyszukiwarek odpowiednich piór wycieraczek obecnych na stronach sklepów internetowych oferujących tego typu części samochodowe. Bardzo dobrze działającą wyszukiwarkę piór wycieraczek samochodowych znajdziemy między innymi na stronie dipp.pl

Wymiana wycieraczek samochodowych 2

Wyszukiwarka wycieraczek umożliwi nam zakup pióra o odpowiedniej długości, posiadającego właściwy typ zaczepu, za pomocą którego przytwierdza się pióro do ramienia wycieraczki.

Montaż nowych wycieraczek w samochodzie

Właściwie dobrane wycieraczki, posiadające odpowiednie zaczepy mocujące, będziemy w stanie samodzielnie i bez problemu zamontować w samochodzie. Wymiana starych piór na nowe nie potrwa dłużej niż kilka minut. Warto sprawdzić czy upatrzone przez nas pióra wycieraczek posiadają odpowiednie zaczepy, dedykowane do posiadanego przez nas samochodu. Uniwersalne zaczepy, co raz częściej spotykane w tanich wycieraczkach, mogą powodować problemy zarówno podczas samej wymiany piór jak i w trakcie późniejszej eksploatacji wycieraczek.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button