Artykuły

Niezawodny sposób na parowanie lamp, czyli uszczelnienie lamp samochodowych w praktyce

Kilkanaście kropelek wody w reflektorach może Ci sprawić bardzo wiele kłopotów. Zaparowane lampy sprawiają, że masz znacznie ograniczoną widoczność. To niszczy Twój komfort prowadzenia i zwiększa ryzyko niebezpiecznych zdarzeń. Ryzyko rośnie jeszcze bardziej, kiedy te kilkanaście kropelek wody spowoduje awarię lampy i brak oświetlenia. W efekcie czeka Cię kosztowny remont instalacji elektrycznej. Ewentualnie mniej kosztowne powtórzenie przeglądu technicznego, jeśli szczęśliwie nie miałeś żadnej awarii, ale nic z problemem nie zrobiłeś. Jak widzisz, zwykła woda może ściągnąć na Ciebie poważne koszty. Jeszcze większe sprowadzisz na siebie sam, jeśli wykorzystasz popularny sposób na naprawę problemu. W tym poradniku dowiesz się, jak naprawić zaparowane reflektory, żeby pozbyć się problemu. Poznasz również magiczną metodę na to, jak w 2 minuty naprawić zaparowane lampy w taki sposób, że stracisz 1000 złotych albo więcej. Czytaj do końca, a unikniesz zbędnych kosztów i skutecznie naprawisz zaparowane reflektory. Zapraszamy!

Wykonaj ten prosty test przed naprawą parujących reflektorów – Może się okazać, że wszystko działa prawidłowo

Naprawa zaparowanych lamp samochodowych zajmuje trochę czasu i zazwyczaj wymaga zakupu pewnych części bądź narzędzi. Dlatego warto sprawdzić, czy zaparowanie reflektora wynika z usterki. Jeśli nie wykonasz prostego testu, to może się okazać, że wydałeś kilkaset złotych na naprawę problemu, który nie istnieje. Przetestuj oświetlenie przed szukaniem przyczyny problemu, a być może oszczędzisz sobie czas i pieniądze.

Wystarczy, że pojedziesz na nocną lub wieczorną przejażdżkę o długości co najmniej 10 kilometrów. Przed testowym przejazdem nie używaj samochodu przez ~30 minut. Tylko wtedy będziesz mógł zaobserwować pewną reakcję, która potwierdzi konieczność naprawy bądź jej brak.

W nadchodzących zimnych miesiącach w reflektorach zagości zimne, wilgotne powietrze. Kiedy uruchomisz światła w swoim samochodzie, żarówka zacznie wytwarzać ciepło. W efekcie wilgoć obecna w reflektorze się skropli. Z łatwością to zauważysz. Przez chwilę Twoja widoczność będzie nieznaczne ograniczona. Jednak po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróci do normy. Jeśli zauważysz taką zależność w swoim oświetleniu, to nie masz powodów do obaw.

Przemierzasz kolejne kilometry, a problem nie ustępuje? W takim razie Twoje reflektory wymagają naprawy. Rozpocznij ją od ustalenia przyczyny, a z łatwością dopasujesz odpowiednie rozwiązanie i uporasz się z problemem.

Dlaczego Twoje reflektory parują? 3 możliwe powody

Do reflektora przenika wilgoć, która paruje pod wpływem ciepła wytwarzanego przez żarówkę. A to wszystko dlatego, że któryś element reflektora przepuszcza do środka zimne i wilgotne powietrze. Musisz znaleźć wadliwy punkt lampy. Zwróć szczególną uwagę na klej łączący poszczególne elementy klosza. Sprawdź, czy nie ma miejsc, w których klej się wykruszył. To częsty powód zaparowanych lamp. Częsty, ale nie jedyny. Warto sprawdzić jeszcze dwa miejsca.

Kluczowy element dbający o szczelność całej konstrukcji to oczywiście uszczelka. Jeśli jest stara i sparciała, to nie spełnia swojego zadania. W efekcie wpuszcza wilgoć i lampa paruje. Poza stanem kleju i uszczelki – masz do sprawdzenia jeszcze pewną nieoczywistą rzecz, którą w razie problemu naprawisz w 5 minut.

Problemem może być również system wentylacyjny reflektora. Każdy reflektor ma otwory wentylacyjne, które dbają o prawidłową cyrkulację powietrza. Kiedy otwory są zapchane, powietrze wewnątrz lampy nie ma drogi ucieczki. Uruchomione oświetlenie skropli wilgoć i zaparowane lampy gotowe.

Znasz już problem, przez który Twoje lampy samochodowe parują. Dzięki temu możesz sprawnie przystąpić do naprawy. Ale przed jej rozpoczęciem musisz poznać uniwersalną wskazówkę dotyczącą napraw reflektorów. Jeśli o niej zapomnisz, wysokie koszty masz gwarantowane.

Niezawodny sposób na parowanie lamp, czyli uszczelnienie lamp samochodowych w praktyce 2
Obraz autorstwa topntp26 na Freepik

Jak naprawić zaparowane reflektory? Dobierz 1 ze 3 sposobów zależnie od przyczyny problemu

Pamiętaj, że reflektor to dosyć delikatna konstrukcja. W trakcie naprawy musisz zadbać o każdy detal. Wystarczy kilka nieostrożnych ruchów, a Twoja praca przyniesie więcej szkody niż pożytku. W skrajnym przypadku zniszczysz lampę. A wymiana reflektora bądź kompleksowa regeneracja to znacznie droższa sprawa niż naprawa zaparowanych lamp.

Przejdź na stronę https://vroomer.pl/ i powierz swoje parujące reflektory fachowcom, a szybko i tanio pozbędziesz się problemu. Sprawdź sam!

Nie przerażają Cię wysokie koszty potencjalnej wymiany, czy regeneracji? W takim razie dobierz sposób naprawy zgodnie z problematycznym elementem reflektora i działaj.

Najprościej naprawisz zapchane otwory wentylacyjne. Wystarczy, że dokładnie je przeczyścisz. W ten sposób przywrócisz odpowiednią cyrkulację powietrza, dzięki której Twoje lampy przestaną parować.

Nieco trudniejsza będzie naprawa starej uszczelki, która przepuszcza wilgoć. Musisz zakupić uszczelkę pasującą do Twojej lampy. Kiedy już się w nią wyposażysz, czas na wymianę. Zastąp starą uszczelkę nową i problem powinien zniknąć. Zwróć szczególną uwagę na odpowiednie umiejscowienie uszczelki. Jeśli o tym zapomnisz, Twoje lampy będą parować jeszcze bardziej niż dotychczas.

Zdecydowanie najtrudniejszy w naprawie będzie stary, kruszący się klej. Kiedy klej stanowi problem, jedynym rozwiązaniem będzie rozklejenie reflektora i sklejenie go na nowo. Przed rozpoczęciem „operacji” musisz zadbać o odpowiednie przygotowanie. Niezbędna będzie opalarka i klej butylowy. Z pomocą opalarki pozbądź się całości starego kleju. Do dalszych kroków możesz przystąpić, dopiero kiedy po starym kleju nie będzie widać żadnego śladu. Wtedy Twoim zadaniem będzie oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni klejenia. Kiedy już to zrobisz, nakładasz nowy klej na wyczyszczoną obudowę lampy. Następnie zakładasz klosz reflektora na nowy klej umieszczony na obudowie. Teraz chwytasz opalarkę i ogrzewasz miejsce łączenia. Mija chwila i gotowe.

Pamiętaj, że wystarczy kilka nieostrożnych ruchów i Twoje reflektory będą wymagały kosztownej regeneracji bądź jeszcze droższej wymiany. Zadbaj o przygotowanie, kup potrzebne rzeczy i wygospodaruj odpowiednią ilość czasu. Albo skontaktuj się z firmą Vroomer, która szybko i tanio wykona profesjonalne uszczelnienie lamp samochodowych. Dzięki fachowej naprawie Twoje reflektory nie będą sprawiały kłopotów przez kolejne lata.

Niezawodny sposób na parowanie lamp, czyli uszczelnienie lamp samochodowych w praktyce 3
Obraz autorstwa diana.grytsku na Freepik

Jak w 2 minuty stracić 1000 złotych albo więcej, czyli magiczny sposób na zaparowane reflektory – Podsumowanie

Testowanie oświetlenia, znalezienie przyczyny, naprawa usterki. To wszystko wymaga zainwestowania czasu, wysiłku i pieniędzy. Możesz to ominąć. Wystarczą Ci 2 minuty z wiertarką w ręce. Wywiercasz dziurę w lampie i gotowe. Para od razu przestanie sprawiać kłopot. Teraz poczekaj tydzień, a pojawi się znacznie kosztowniejszy problem.

Do lampy zacznie dostawać się brud i kurz. Zanieczyszczenia sprawią, że lampy będą nadawać się do wymiany. Cena takiego zabiegu zależy od modelu Twojego samochodu. 1000 zł to minimum.

Stosuj sprawdzone metody i korzystaj z profesjonalnych serwisów lamp samochodowych, takich jak Vroomer, a skutecznie pozbędziesz się problemu z zaparowanymi reflektorami bez zbędnych kosztów. Sprawdź sam!

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button