Artykuły

Jakie są najważniejsze czynniki, które wpływają na cenę katalizatorów w skupie i jak można zwiększyć szanse na uzyskanie najlepszej oferty?

Katalizator jest bardzo ważnym elementem każdego pojazdu. Choć nie wpływa na fizyczną możliwość poruszania się autem, jest wymagany przez obowiązujące przepisy.

Samochód bez katalizatora nie przejdzie m.in. corocznego przeglądu. Ile kosztuje katalizator i jak go kupić taniej?

Ile kosztuje katalizator?

To, ile kosztuje katalizator, zależy od wielu czynników. Ogromne znaczenie ma model produktu. Do każdego auta pasuje bowiem zupełnie inna część, różniąca się od pozostałych wielkością czy kształtem.

W przypadku nowszych, drogich aut zwykle trzeba liczyć się z wyższą ceną katalizatora. Podobnie jest w niektórych starych samochodach. Dawniej zdarzały się sytuacje, gdy katalizatory stanowiły większą część wartości całego pojazdu, co przyczyniło się do rozwoju procederu kradzieży tych elementów.

Sposobem na kupno podzespołu za mniejsze pieniądze jest odwiedzenie skupu katalizatorów. W takim miejscu można sprzedać stary egzemplarz i odzyskać część pieniędzy, które pozwolą zakupić nowy model.

Ile kosztuje katalizator w skupie?

Uszkodzony katalizator nie nadaje się do użytkowania w aucie, jednak wciąż jest źródłem cennych substancji takich jak rod, pallad i platyna.

Ich wydobycie z naturalnych złóż często okazuje się znaczne trudniejsze i kosztowniejsze niż poddanie starych części samochodowych recyklingowi. To, ile kosztuje katalizator w skupie, zależy przede wszystkim od jego modelu i zawartości wspomnianych pierwiastków.

Niektóre części, pomimo że nie są już sprawne, można sprzedać nawet za ponad 1000 złotych. Zdarzają się też katalizatory znacznie tańsze, skupowane za nawet 10 razy mniej.

Sprzedaż katalizatora pozwala pozyskać część pieniędzy, za które można kupić nowy egzemplarz. Często jest to nawet kilkadziesiąt procent ceny kolejnej części.

Takie rozwiązanie jest opłacalne nie tylko pod względem ekonomicznym, ale także ekologicznym. Pierwiastki znajdujące się w tych elementach są bowiem ograniczone, a na świecie ciągle maleje ich ilość.

Jakie czynniki wpływają na cenę katalizatora w skupie?

Istnieje kilka czynników, które mają wpływ na cenę przedstawioną przez skup katalizatorów. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • rodzaj pierwiastków i ich zawartość,
  • model i rok produkcji katalizatora,
  • aktualny kurs wartości poszczególnych pierwiastków,
  • indywidualny cennik skupu.

Zdarza się, że pracownicy punktów skupujących zużyte części samochodowe celowo obniżają cenę, by zwiększyć swoje zyski. Z tego powodu warto wybierać wyłącznie sprawdzone firmy, jak np. skup katalizatorów Catalyst Recycling.

W takich miejscach można liczyć na rzetelną wycenę. Zaleca się też samodzielne sprawdzenie wartości rynkowej posiadanego katalizatora, korzystając z oznaczeń, które znajdują się na jego obudowie.

Trzeba jednak pamiętać, że skup również zarabia na sprzedaży katalizatorów. Odsprzedaje je firmom, które zajmują się ich recyklingiem. Z tego powodu cena zaoferowana w punkcie zwykle jest delikatnie niższa niż rzeczywista wartość metali zawartych w części samochodowej.

Samodzielne wydobycie cennych pierwiastków jest jednak niemożliwe, dlatego jedyną opcją pozostaje sprzedaż katalizatora w profesjonalnym skupie.

Jak uzyskać najkorzystniejszą ofertę w skupie katalizatorów?

Jeśli chodzi o skup katalizatorów, największe ceny dotyczą produktów zawierających dużą ilość cennych pierwiastków. Przed wyceną dokonuje się ich pomiaru z użyciem specjalistycznych urządzeń. Na tej podstawie można określić wartość, która zawsze jest wyliczana indywidualnie.

Aby zwiększyć szansę na uzyskanie najkorzystniejszej oferty, warto udać się do sprawdzonego punktu, który dysponuje profesjonalną aparaturą. Dobrym pomysłem jest także sprawdzenie oferty co najmniej kilku skupów przed zdecydowaniem się na sprzedaż części w jednym z nich.

Zaproponowane kwoty mogą znacznie różnić się od siebie, co w przypadku tak wartościowych przedmiotów jest niezwykle istotne.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button