Artykuły

Jak podłączyć alternator do Ursusa C-360?

Różnice w konstrukcji pomiędzy prądnicą a alternatorem sprawiają, że ten drugi jest znacznie efektywniejszy i mniej zawodny. Dlatego wielu rolników używających dziś Ursusa C-360 decyduje się na wymianę fabrycznie montowanej prądnicy na alternator. Wymiana prądnicy na alternator daje pewność, że akumulator jest właściwie ładowany, nawet gdy podłączymy do instalacji ciągnika dodatkowe odbiorniki, a to podnosi jego żywotność.

Ursus C 360 – demontaż prądnicy

Całą operację zaczynamy od wymontowania prądnicy. W Ursusie C-360 znajduje się ona z prawej strony silnika, poniżej kolektora ssącego. Na początku musimy poluzować i zdjąć pasek klinowy z koła pasowego prądnicy. W kolejnych krokach odkręcamy przewody elektryczne i dwie śruby mocujące prądnicę. Kiedy już ją usuniemy, przystępujemy do demontażu regulatora napięcia. Znajdziemy go zaraz nad rozrusznikiem. Alternatory mają wbudowany moduł regulacji napięcia, więc ten nie będzie nam już potrzebny.

Alternator Ursus C 360 – podłączenie

Zainstalowanie alternatora w miejscu po prądnicy nie powinno stanowić problemu. Jednak na rynku jest wiele alternatorów pasujących do Ursusa C-360, wiec należy zwrócić uwagę, by koło pasowe alternatora znajdowało się w jednej linii z kołami pompy i wentylatora napędzanych tym samym paskiem. Kiedy alternator jest już przykręcony, zakładamy i naprężamy pasek. To kończy mechaniczną cześć naszego zadania. Czas zabrać się za połączenia elektryczne.

Alternator do Ursusa C-360 kupisz w aldomarket.pl

Ursus C 360 – jak podłączyć alternator?

Gniazdo prądowe rozrusznika łączymy przewodem z jednym z dwóch zacisków alternatora. Zazwyczaj jest on wyraźnie większy o drugiego, który służy do podłączenia kontrolki ładowania. Do podłączenia kontrolki wykorzystujemy brązowy przewód, który odkręciliśmy podczas demontowania regulatora napięcia. Zbędne przewody powinniśmy zaizolować i podwiązać, nie będą potrzebne. Pozostaje już tylko sprawdzić, czy alternator pracuje właściwie. Woltomierz powinien wskazać napięcie  w przedziale od 13,8 V do 14,5 V.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button