ArtykułyPolecane

4 najczęstsze uszkodzenia lakieru. Jak poradzić sobie z nimi samodzielnie?

Lakier samochodowy wskutek działania szkodliwych czynników, takich jak pyłki drzew, ptasie odchody, grad, czy uszkodzeń mechanicznych, spowodowanym np. korzystaniem z tradycyjnych myjni szczotkowych. Na szczęście miejscowe naprawy można wykonać samodzielnie i niekoniecznie trzeba w tym celu udawać się do mechanika. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie środki w sklepie z lakierami samochodowymi.

Uszkodzenie spowodowane nałożeniem zbyt dużej ilości szpachli

4 najczęstsze uszkodzenia lakieru. Jak poradzić sobie z nimi samodzielnie? 2Często zdarza się, że niektóre osoby nieudolnie próbują ukryć ubytki i lekkie wgniecenia karoserii, używając do tego celu szpachli. Niestety czasem nadgorliwość prowadzi do jej pękania. Dlatego, jeśli zakupiłeś używany samochód z pękniętą szpachlą z problemem możesz poradzić sobie samodzielnie, oczywiście jeśli wgniecenie nie jest zbyt duże, gdyż może być konieczna ingerencja blacharza-lakiernika. Jednak nawet przy rozległych, ale niewielkich wgnieceniach, które często dotyczą parkingowych przygód z innym kierowcą można z naprawą poradzić sobie samodzielnie. Zniszczony element należy oczyścić do gołej blachy przy pomocy papieru ściernego zakupionego w sklepie lakierniczym razem z zestawem naprawczym. Kolejnym krokiem jest gruntowanie. Tu używa się lakieru podkładowego, najlepiej w sprayu. Teraz należy odczekać aż lakier wyschnie i na niego można nakładać szpachlówkę. Po wyschnięciu trzeba dotrzeć ją papierem ściernym, najlepiej wybrać taki o gradacji 240. Jeśli powierzchnia nie jest równa musisz użyć szpachli wykończeniowej, a następnie podkładu. Końcowym etapem jest przetarcie powierzchni papierem wodnym o gradacji 500-800, a następnie pokrycie wybranego elementu lakierem.

Zarysowania na lakierze – pozbądź się płytkich i głębokich rys

Czasami wskutek eksploatacji powstają płytkie rysy na lakierze, spowodowane chociażby intensywnym myciem trudnych zabrudzeń na lakierze. Jednak z takimi ryskami można sobie łatwo poradzić. Wystarczy wybrać odpowiednią pastę lekkościerną. Na samym początku trzeba umyć i osuszyć fragment karoserii poddawany tej „operacji”. Potem wystarczy nanieść odrobinę pasty na szmatkę i lekko wcierać aż do uzyskania połysku. Również z głębokimi rysami można spróbować poradzić sobie samodzielnie. Wystarczy w sklepie lakierniczym zaopatrzyć się w zestaw naprawczy, zawierający papier ścierny o granulacji 360, a także podkład i lakier. Oczywiście najpierw powierzchnię wyrównujemy papierem ściernym, następnie używamy do przemycia benzyny ekstrakcyjnej lub innego przemywacza. Potem przystępujemy do gruntowania oraz nałożenia lakieru.

Uszkodzenia eksploatacyjne, czyli wytarcie lakieru

4 najczęstsze uszkodzenia lakieru. Jak poradzić sobie z nimi samodzielnie? 3Kolejnym częstym problemem jest wytarcie lakieru. Taki problem pojawia się najczęściej przy słupkach, drzwiach, nadkolach, czy w okolicach progów. Jeśli nie widać skorodowanych elementów nie potrzeba zdzierania powierzchni do gołej blachy, wystarczy użycie benzyny ekstrakcyjnej, a następnie nałożenie nowego lakieru. Kolor idealnie można dopasować na podstawie numeru VIN. Dzięki temu nie będzie różnicy w stosunku do naturalnego koloru lakieru, w sytuacji gdy auto nie było jeszcze poddawane lakierowaniu i jest kupione z salonu, a ponadto nie podlega już gwarancji.

Korozja na obdartym elemencie lakieru

Wśród najczęstszych uszkodzeń lakieru samochodowego można wymienić również korozję w obrębie elementu, który wcześniej został uszkodzony. Kiedy zignoruje się większy ubytek lakieru z czasem może to spowodować korodowanie w tym miejscu. Tutaj konieczne jest użycie papieru ściernego o odpowiedniej gradacji do gołej blachy. Następnie musisz położyć podkład antykorozyjny. Podkład musi dobrze przeschnąć, aby możliwe było pokrycie go farbą. Jeśli ubytek jest znaczący konieczne może być użycie łaty. W takim przypadku trzeba udać się do lakiernika, który wykonana naprawę fachowo.

W sklepie z lakierami samochodowymi znajdziesz przydatne akcesoria, dzięki którym poradzisz sobie z niewielkimi ubytkami lakieru. Pamiętaj jednak, że jeśli samochód jest na gwarancji i posiada ochronę lakieru, to lepiej udać się z nim do specjalisty, aby jej nie utracić. W przypadku samochodów używanych możesz już bez przeszkód spróbować swoich sił w niewielkich naprawach. Zwłaszcza w przypadku rys nie warto fatygować się do lakiernika, gdyż z tymi nie głębokimi poradzimy sobie przy pomocy dostępnych, profesjonalnych środków bez większej wiedzy z zakresu lakierowania.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
Close