Artykuły

Folia holograficzna w marketingu – co warto wiedzieć?

Folia holograficzna to bardzo wdzięczny materiał. Ze względu na swoje zalety, a przede wszystkim atrakcyjny wygląd, jest chętnie wykorzystywana w marketingu i reklamie. Gdzie i w jaki sposób stosuje się folię holograficzną w tych dziedzinach?

Jak wygląda folia holograficzna?

Warto najpierw przybliżyć, czym jest i jak się prezentuje folia holograficzna. To cienki, syntetyczny materiał, na którym nadrukowane są trójwymiarowe obrazy. Nanosi się je przy pomocy lasera. Aby uzyskać efekt 3D, najpierw rejestruje się jeden obraz pod różnymi kątami, a dopiero później nadrukowuje się wszystkie ujęcia na folii. Dzięki temu sztuczny materiał wygląda wyjątkowo.

Folia holograficzna wyróżnia się efektem trójwymiarowości. Oprócz tego mieni się kolorami tęczy – błyszczący materiał przykuwa uwagę i prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Warto przy tym wiedzieć, że obrazy znajdujące się na folii holograficznej mogą przyjmować formę konkretnych kształtów. Zazwyczaj są one proste – to np. kółka, trójkąty, kwadraty, gwiazdki.

Folia holograficzna ma także inną ważną cechę – bez problemu można ją zadrukowywać. Daje to kolejne ciekawe możliwości. Stanowi więc bardzo ciekawy materiał, który ma szerokie zastosowanie.

Folia holograficzna w marketingu opakowań

Folia holograficzna (znana też jako folia holo) jest stosowana w różnych branżach. Wykorzystują ją zarówno manikiurzystki, jak i działy motoryzacyjne lub zajmujące się marketingiem. Skupmy się na tym ostatnim przypadku. Folia holograficzna ma duże znaczenie marketingowe – zawdzięcza to swojemu wyglądowi. W związku z tym wyjątkowo chętnie stosuje się ją przy projektowaniu opakowań na produkty lub znajdujących się na nich etykiet. Ze względu na swoją atrakcyjność folia holi pozytywnie wpływa na wizualną prezentację towarów. Przykuwa wzrok, a tym samym wyróżnia dany produkt na sklepowej półce, co prowadzi do tego, że klienci chętniej mogą po niego sięgnąć.

Efekt holo może być użyty na całym opakowaniu lub etykiecie. O wiele częściej folia pokrywa jednak jedynie ich fragmenty. Pozwala to uniknąć przesytu i zachować dobry smak, a także sprawia, że informacje na opakowaniu są czytelne. Folia holo może więc znajdować się na fragmentach grafiki, napisach itp.

Folia holograficzna jest stosowana na opakowaniach towarów z różnych branż, przede wszystkim z sektora spożywczego i kosmetycznego. Można ją spotkać także na produktach z wielu innych dziedzin.

Folia holograficzna w innych materiałach reklamowych

Folię holograficzną można też stosować w inny sposób. W marketingu ciekawym pomysłem jest użycie jej do stworzenia plakatów, katalogów, ulotek, naklejek czy różnego typu gadżetów reklamowych (np. notesów firmowych). To materiał, który można wykorzystać w kreatywny sposób, eksperymentując i szukając idealnego rozwiązania. Zawsze jednak stworzone przy jego pomocy projekty wyróżniają się na tle innych, co ma ogromne znaczenie. Wyglądają nowocześnie i unikalnie, dlatego lepiej zapadają w pamięć.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button